Dagboek 2013

April 2013

Na maanden hard werken met vele vrijwilligers is het bijna zover dat het volgende gezin naar Curaçao gaat vertrekken.

Op 29 april gaat Larissa beginnen aan haar dolfijntherapie. Een paar dagen eerder zal ze al vertrekken met haar ouders om te wennen aan het tijdverschil en de warmte maar ook om te herstellen van de lange vliegreis.

Voor degene die het leuk vinden kunnen de therapie meelezen via:

www.larissa13.waarbenjij.nu

Haar ouders zullen ons zo op de hoogte houden hoe de therapie verloopt en hoe het met Larissa gaat.

Gelukkig is het dankzij heel veel mensen weer gelukt om het geld voor de therapie bij elkaar te krijgen.

Diverse bedrijven die doneerde, particuliere giften oa door het artikel in het Witte Weekblad.

Lege flessen die door vrijwilligers werden opgehaald. Inzamelen van oude mobiels, winkels en bedrijven die collectebussen op de toonbank hebben gezet.

Maar vooral dankzij de vele Vennepers die n.a.v. de facebookpagina Je bent een Venneper als, spontaan een donatie deden en organisatie van het Venneperfeest die Stichting Dolfijntherapie Damian uit heeft gekozen als goede doel en een donatie deed per verkocht kaartje en ons ook nog de mogelijkheid gaf te collecteren tijdens de feestavond. De feestavond heeft inclusief verkoop kaarten en collecteren 1500 euro opgeleverd. Wat een fantastisch bedrag!!

Het blijft voor ons als stichting toch weer spannend nu Larissa bijna vertrekt. We zijn heel blij het geld bij elkaar te hebben gekregen en wensen Larissa en haar ouders en hele mooie en goede therapietijd toe!!!

Maar we gaan natuurlijk niet stilzitten!

Inmiddels is het volgende kind aan de beurt en gaan we daar weer keihard voor aan het werk.

De volgende die zal gaan is Jonathan een 7 jarige jongen uit Nieuw Vennep.

Jonathan heeft een autistische stoornis en grote problemen in zijn emotieregulatie en prikkelverwerking.

Als alles goed gaat zal Jonathan volgend jaar maart naar Curaçao vertrekken.

Zijn moeder Marianne is al heel hard aan het werk om te helpen, maar ook om haar eigen reis en verblijf bij elkaar te krijgen.

Wij als stichting betalen de therapie en ouders moeten zelf reis en verblijf betalen en meehelpen donaties binnen te halen. Vaak kunnen ouders door zuinig te doen en te sparen zo hun reis wel betalen. Voor Marianne telt dit helaas niet, dus zij moet ook hiervoor inzamelen. Natuurlijk zullen wij haar helpen waar we kunnen.

December 2013

Het jaar is alweer bijna om…

Voor de stichting was het een jaar vol uitdagingen…

In mei heeft Larissa de dolfijntherapie gevolgd. Larissa heeft een heel zeldzaam syndroom  22q13. Samen met haar ouders is ze naar Curaçao geweest. De therapie heeft Larissa heel goed gedaan. Ze heeft veel geleerd en heeft een mooie stap vooruit gemaakt. Ook haar ouders Els en Andre hebben weer aanwijzingen gekregen hoe verder te gaan. Zo is het bijv beter om aan Larissa gesloten vragen te stellen omdat ze nauwelijks kan praten. Stel je dan de vraag: wat wil je op je brood…word het heel lastig en kan Larissa gefrustreerd worden omdat ze er niks mee kan. Stel je het als vraag: Larissa wil je kaas of jam op je brood kan ze iets aanwijzen of met haar vingers praten. Het voorstel vh therapiecentrum was ook om meer met pictogrammen te gaan werken.

Larissa heeft behalve veel geleerd ook ontzettend plezier gehad, haar schaterende lach hoorde iedereen elke dag over het water schallen.

En elke dag kon ze niet wachten tot ze vertrokken en dat geduld werd erg op de proef gesteld omdat zij pas in de laatste sessie zat nm om 15.30 uur.

De therapie is mogelijk geworden door vele sponsors, giften acties zoals lege flessen ophalen. Krasboekjes en het Venneperfeest die per kaartje geld gaf aan de stichting en waar wij met vrijwilligers mochten collecteren.

Al voor Larissa vertrok naar Curaçao begonnen we met inzamelen voor het nieuwe therapie kind Jonathan.

Jonathan is een jongen van 7 jaar met autisme en grote problemen in zijn emotieregulatie en prikkelverwerking.

Dit geeft thuis grote problemen zowel voor de moeder Marianne als zijn broer en zus.

Voor deze therapie zouden we echt onze schouders eronder moeten zetten, zijn moeder leeft van een heel minimaal inkomen nm 4 euro boven de voedselbankgrens, dus zowel voor de therapie als voor hun reis en verblijf moet heel veel geld binnen komen.

De start was meteen goed, verschillende markten en collectes leverde mooie bedragen op. Ook liepen de zelf gebakken taarten enorm goed.

Hoe beter we het gezin leerde kennen hoe meer de noodzaak zichtbaar werd. Vandaar dat we besloten om als stichting niet alleen Jonathan therapie wilde laten volgen maar ook zijn grote broer die beperkingen heeft.

Wilde we het gezin echt helpen dan is therapie alleen voor jonathan niet genoeg… en dus kwam er een tweede optie op een therapie en moest er heel erg veel geld binnen komen…twee kinderen therapie is 7350 dollar per kind en nog de reis en verblijf. Een giga bedrag dus.

Dat dit niet makkelijk zou worden wisten we natuurlijk…zoveel geld heb je in deze tijd niet zomaar bij elkaar.

Dus veel markten, braderieën , collecteren noem maar op. Gelukkig leeft het dorp enorm mee met de stichting en kwam er een fantastische taartjesacties op gang  nm :”Dolfijntjes” mede dankzij Robert de motor achter het Venneperfeest.

De oudste kapsalon van het dorp bestaat 100 jaar en ook hun al trouwe sponsor van de stichting wilde hun steentje, nou zeg maar steen, bijdragen..

De eigenaar Ben van kapsalon Perdaan  heeft de halve marathon gelopen en er komt begin volgend jaar op 23 januari nog een receptie.

Met als cadeautip de stichting…

We zijn enorm dankbaar met alle hulp en inzet van onze vrijwilligers. Robert voor de taartjesactie. Kapsalon Perdaan voor alles wat hun al hebben gedaan en nog komt. De plaatselijke bakker van Leeuwen en Keurslager Outshoorn voor sponsering.

Ook willen we zanger Alex enorm bedanken dat we tijdens zijn albumpresentatie mochten collecteren!

En vooral ook alle Vennepers die elke keer weer bereid zijn deel te nemen aan alle acties.

Het einde van het jaar gaan we nog even letterlijk knallen met een grote oliebollen aktie. Op 31 december verkopen we vers gebakken oliebollen de bestelling komen al volop binnen en zelfs een sponsor voor de ingrediënten. Hoe super kan het gaan.

Begin 2014 word spannend hoever we zijn voor de beide broertjes…en dan gaan we er weer hard tegenaan om de jongens in maart naar Curaçao te laten vertrekken.

Alle onze volgers, vrijwilligers, donateurs en alle mensen die op wat voor manier ons steunen hartelijk bedanken!! Allemaal hele gezellige kerstdagen en alle goeds en een dol fijn jaar!!!!