Jonathan (Maart 2014)

De volgende die zal gaan is Jonathan een 7 jarige jongen uit Nieuw-Vennep.

Jonathan heeft een autistische stoornis en grote problemen in zijn emotieregulatie en prikkelverwerking. Dit geeft thuis grote problemen zowel voor de moeder Marianne als zijn broer en zus.

Als alles goed gaat zal Jonathan in maart naar Curaçao vertrekken. Zijn moeder Marianne is al heel hard aan het werk om te helpen, maar ook om haar eigen reis en verblijf bij elkaar te krijgen.

Wij als stichting betalen de therapie en ouders moeten zelf reis en verblijf betalen en meehelpen donaties binnen te halen. Vaak kunnen ouders door zuinig te doen en te sparen zo hun reis wel betalen. Voor Marianne telt dit helaas niet, dus zij moet ook hiervoor inzamelen. Natuurlijk zullen wij haar helpen waar we kunnen.

Hoe beter we het gezin leerden kennen hoe meer de noodzaak zichtbaar werd. Vandaar dat we besloten om als stichting niet alleen Jonathan therapie wilde laten volgen maar ook zijn grote broer die beperkingen heeft … en dus kwam er een tweede optie op een therapie en moest er heel erg veel geld binnen komen … twee kinderen therapie is 7350 dollar per kind en nog de reis en verblijf. Een giga bedrag dus.

Dat dit niet makkelijk zou worden wisten we natuurlijk…zoveel geld heb je in deze tijd niet zomaar bij elkaar.

Begin 2014 word spannend hoever we zijn voor de beide broertjes…en dan gaan we er weer hard tegenaan om de jongens in maart naar Curaçao te laten vertrekken.