Larissa (Mei 2013)

In mei heeft Larissa de dolfijntherapie gevolgd. Larissa heeft een heel zeldzaam syndroom  22q13. Samen met haar ouders is ze naar Curaçao geweest. De therapie heeft Larissa heel goed gedaan. Ze heeft veel geleerd en heeft een mooie stap vooruit gemaakt. Ook haar ouders Els en Andre hebben weer aanwijzingen gekregen hoe verder te gaan. Zo is het bijvoorbeeld beter om aan Larissa gesloten vragen te stellen omdat ze nauwelijks kan praten. Stel je dan de vraag: wat wil je op je brood…word het heel lastig en kan Larissa gefrustreerd worden omdat ze er niks mee kan. Stel je het als vraag: Larissa wil je kaas of jam op je brood kan ze iets aanwijzen of met haar vingers praten. Het voorstel van het therapiecentrum was ook om meer met pictogrammen te gaan werken.

Larissa heeft behalve veel geleerd ook ontzettend plezier gehad, haar schaterende lach hoorde iedereen elke dag over het water schallen.

En elke dag kon ze niet wachten tot ze vertrokken en dat geduld werd erg op de proef gesteld omdat zij pas in de laatste sessie zat namelijk om 15.30 uur.

De therapie is mogelijk geworden door vele sponsors, giften en acties zoals lege flessen ophalen, krasboekjes en het Venneperfeest, die per kaartje geld gaf aan de stichting en waar wij met vrijwilligers mochten collecteren.

Voor degene die het leuk vinden kunnen de therapie meelezen via:

www.larissa13.waarbenjij.nu